RZA Ford Ranger 4×4
RZA Ford Ranger 3.2 4×4
posádka max. 1+1+2 HKT 206
Datum výroby: 7/2017
Pořizovací cena je více než 1,5 milionu Kč, kterou kompletně zaplatilo město Železná Ruda. Toto RZA je náhradou za havarované RZA Nissan Pick-up 4×4 (r.v. 2004), se kterým jsme měli nehodu při jízdě k DN se zraněním v listopadu 2016. Vybavení je kromě nové laminátové nádrže na hasivo a VRZ použito z předchozího RZA.
Výrobce nástavby: Progres Servis Sibřina – www.progressibrina.cz
podvozek: Ford Ranger 3.2 Limited (Double cab, 147 kw / 200k, převodovka 6 st. manuální). Trvalý náhon je na zadní nápravu, přední náprava je manuálně připojitelná ve dvou režimech – běžný 4×4 a redukovaný – pro složitý terén. Vozidlo má také uzávěrku diferenciálu a zesílené krytí podvozku a mnoho nadstandardní výbavy. Bez jakýchkoliv úprav se může brodit vodou až do výšky hladiny 80cm.
vybavení: Světelné a zvukové výstražné zařízení je od firmy Federal Signal – hlavní rampa je model Legend. V přední masce jsou čtyři přídavné modré LED moduly. Zadní modré majáky tvoří dva páry LED modulů v rozích oranžové sváděcí aleje. Další dva modré LED moduly jsou na každém boku nástavby. Po stranách sváděcí oranžové aleje jsou pracovní a couvací světla bílé barvy. Další osvětlení okolo vozu obstarávají bílé LED integrované v liště rolet. Siréna je třítónová s možností „HORN“. V zadních rozích nástavby jsou schovány výsuvné stožáry pro přídavný halogenový světlomet 12V pro nasvícení vzdálenějšího okolí. Posledním osvětlením jsou LED pásky umístěné uvnitř nástavby pro nasvícení úložného prostoru a vybavení.
Pod přední maskou se nachází ukrytý naviják WARN (max. tažná síla 4080 kg) na dálkové ovládání a reproduktor sirény. Vozidlo je v nárazníku, na straně řidiče, vybaveno koncovkou pro trvalé udržování a dobíjení akumulátoru. Uvnitř kabiny jsou mezi zadními sedačkami 2ks kapesních radiostanic a 2ks svítilen, vč. nabiječek. Ovládání pro VRZ a obsluhu osvětlení je na středovém panelu mezi řidičem a spolujezdcem tak, že jej mohou ovládat oba. Vozidlo je vybaveno radiostanicí Matra a kamerou u zpětného zrcátka pro záznam jízdy.
Nástavba je vyrobena z hliníkových profilů, na které je přilepen krycí plech a následně je celá nástavba polepena folií v červené barvě. Zadní část vozu je zvýrazněna žlutým reflexním šrafováním. Bílý pruh na vozidle je pro lepší viditelnost v provozu během zhoršených povětrnostních podmínek vyroben z reflexního polepu.
Uvnitř nástavby najdeme na levé straně: agregát vysokotlakého hasicího zařízení s přiměšovačem smáčedla, kanystr s benzínem pro agregát, nádrž na smáčedlo, 3 hliníkové a jeden plastový kufr s nářadím a příslušenstvím k otevírání oken a dveří. V zadní části: vzduchový dýchací přístroj, ruční práškový hasicí přístroj, výsuvný 5m žebřík, krycí deska, přepravky s příslušenstvím pro dopravní nehody, vysokotlaká pistole pro hašení. Na výsuvném platu: vyprošťovací agregát Lukas s nůžkami, rozpínákem, rozpěrným válcem, střihačem pedálů, řetízky, ruční pumpa. Na pravé straně: přepravka s drobným příslušenstvím, motorová pila, kanystr MIX, práškový hasicí přístroj, teleskopické koště a lopatka, zdravotnický batoh, kanystr se sorbentem, záchranné lano 30m, deky. U stěny nástavby směrem ke kabině je na podlaze 100l laminátová nádrž pro vodu.